Wat zijn voordelen van advertenties op RTL?

Home / Wat zijn voordelen van advertenties op RTL?

De voordelen van advertenties op RTL, bijvoorbeeld adverteren RTL 4. Heb je even? RTL is de grootste commerciële zender van Nederland. Er zijn weinig Nederlanders die niet met enige regelmaat afstemmen op een van de zenders van RTL, of dat nu RTL4, RTL5, RTL7, RTL8 of RTLZ is.

Adverteren op RTL

Tegenwoordig omvat adverteren – indien gewenst – veel meer dan alleen TV commercials. Bij One Media behalen we mooie resultaten met zogenaamde multichannel campagnes. Met de inzet van een multichannel campagne zetten we meerdere kanalen in om een boodschap over te brengen op jouw doelgroep. Bijvoorbeeld TV, online en sociale media kanalen. De inzet van meerdere kanalen kan een enorme boost geven aan je resultaat.

Doelgroep RTL

De doelgroep van RTL verschilt per zender en zelfs per programma. Op basis van jouw doelgroep en budget geven we jou advies wat betreft zender en programma’s.

De kerndoelgroep van RTL4 zijn boodschappers in de leeftijdscategorie 25-54 jaar. Deze groep heeft vaak kinderen en eet ‘s avonds thuis. RTL7 heeft als kerndoelgroep mannen in de leeftijd 25-54 jaar en RTLZ richt zich op een zakelijke doelgroep: MKB’ers, beleggers, ZZP’ers en zakelijke beslissers in het algemeen.

Je begrijpt dat niet ieder merk even goed bij iedere RTL zender past, daarom is het altijd verstandig om specialisten in te schakelen om je budget zo goed mogelijk in te zetten. Alleen zo zul je het resultaat bereiken waar jij naar op zoek bent.

Met TV behaal je resultaat

Ondanks de opkomst van digitale media bereiken we nog altijd mooie resultaten met commercials op TV. Onze adverteerders zien vrijwel direct een enorme toename in website verkeer, verkopen en naamsbekendheid.

TV hoeft niet duur te zijn

Vooral startende ondernemers denken dat adverteren op TV ontzettend duur is. TV hoeft echter niet enorm veel te kosten. Vooral het tijdstip wanneer je je spot laat uitzenden heeft een grote invloed op de kosten. Het kan zomaar zijn dat de doelgroep die jij wilt bereiken TV kijkt op wat rustigere momenten.

TV blijft populair

Dat TV iets oplevert blijkt wel uit het feit dat de pandemie nog niet voorbij is en adverteerders weer volop adverteren op TV. Het is zelfs zo dat de TV reclamemarkt op het hoogste niveau zit sinds 6 jaar. Wil jij adverteren op TV? Bel dan One Media uit Amsterdam.